فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

جرائم رایانه ای و فنون کشف آن

 

در این مقاله درباره زمینه هایی بحرانی از شرارت ها در صنعت IT صحبت می شود و خواهیم گفت که در دنیای امروز متخصصان امنیت فضای مجازی چگونه با آن مبارزه می کنند.

 

شرارت هایی رایانه ای چه هستند؟

شرارات های رایانه ای تخصص ها و علوم رایانه و آخرین دست آوردهای IT را به خدمت می گیرد تا از آنها برای جمع آوری اطلاعات و مدارکی برای سوء استفاده و خلافکاری در فضای مجازی استفاده کنند. از منظر قانونی یک مامور دولتی جرایم رایانه ای می تواند در سیستم های رایانه ای و شبکه ها به جستجو بپردازد با استفاده از یک سری روش های فنی در نهایت مدارک و سرنخ هایی خواهد یافت تا یک شرارت رایانه ای را کشف کند. یک جرم رایانه ای هر جرمی می تواند باشد تنها تفاوت آن این است که این خلافکاری ها در فضای مجازی صورت می گیرد.

 

چرا جرائم رایانه ای؟

به کمک فنون رایانه ای راهی اصولی و مشخص برای جمع آوری اطلاعات در سیستم های کامپیوتری و شبکه ای فراهم می کند که این روش ها می تواند بسیار مرموز و مخفی باشد و تشخیص آنها بسیار مشکل باشد. و افراد عادی هم به سختی می توانند از این روش ها استفاده کنند.

معمولا کامپیوتری که از آن برای شرارت های رایانه ای استفاده می شود از تکنیک هایی استفاده می کند که به کمک آن می تواند اطلاعات را مخفی کند یا رمزگذاری کنند.

در سیستم های رایانه ای و شبکه ها شرارت های رایانه ای به این صورت ها انجام می گیرد.

 

 برای شبکه های کامپیوتری

بوکشیدن بسته ها (packet sniffing)

بوکشیدن به معنای احساس کردن چیزی و گوش دادن به آن است. اطلاعات در شبکه مانند اکسیژن در هواست هنگام تنفس، بدن اکسیژن را جذب می کند. این همان اتفاقی است که در ...................


موضوعات مرتبط: درس ششم جرائم رایانه ای و فنون کشف آن ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 20 ارديبهشت 1393برچسب:, | 8:21 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon